Wil jij aan de slag met je boekhouding?

De juiste professional nodig voor jouw boekhouding?

Om de juiste taak beter af te stemmen op de juiste professional voor uw bedrijf, laten we deze rollen opsplitsen. De termen boekhouding en boekhouding worden te vaak door elkaar gebruikt in het bedrijfsleven, waardoor velen de rollen verwarren of aannemen dat ze hetzelfde zijn. Zelfs veteraan ondernemers of professionals kunnen worden verrast om te leren van de significant verschil tussen een accountant en een boekhouder, alsook de rol die zij kunnen uitvoeren.

Op het eerste gezicht, kunnen deze verschillen klinken als semantiek, maar het onderscheid is van belang vanwege een in het oog springende verschil tussen boekhouders en accountants: de kosten.

Omdat accountants doorgaans een veel hoger uurloon dan boekhouders te laden, degraderen elementaire boekhoudkundige taken aan een accountant zal u zwaar teveel betalen voor financiële basisdiensten.

Boekhouders vs. Accountants: Wat is het verschil?

Een boekhouder is een administratieve professional die een specifieke reeks procedures of taken volgt die verband houden met het dagelijks financieel beheer van een bedrijf. Hoewel specifieke vaardigheden, softwarekennis en training nodig kunnen zijn, vereist boekhouden geen officieel onderwijs of certificering.

Een accountant is een meer gespecialiseerde financiële professional die financieel structureren en analyseren op een hoger niveau behandelt voor een bedrijf. Accountant worden vereist een vierjarige hbo-opleiding in de boekhouding of in de bedrijfskunde met een aanvullende gespecialiseerde opleiding.

In Amerika heb je verschillende publieke accountants

Ook kritisch is het onderscheid van Certified Public Accountant of CPA, dat is een hoger niveau van accounting professional die voldoende training om de Uniform Certified Public Accountant examen heeft voltooid. Deze certificering zorgt ervoor dat alle CPA’s werken volgens gestandaardiseerde methoden en ethische vereisten.

Terwijl sommige accountantskantoren – of accounting afdelingen binnen grote ondernemingen – kan worden gemaakt van zowel gecertificeerde en niet-gecertificeerde accountants, is het essentieel dat ten minste één CPA draagt ​​de eindverantwoordelijkheid voor het financiële beheer van uw bedrijf.

Om de juiste taak beter af te stemmen op de juiste professional voor uw bedrijf, splitsen we de taken af ​​die het meest worden toegewezen aan respectievelijk boekhouders en accountants.

 

.